Veel gestelde vragen

Welke motorisering was beschikbaar?

Bij de introductie waren de volgende motoren leverbaar: 954 cm³, 1124 cm³, 1360 cm³ en de 1769 cm³ dieselmotor.

In 1984 bracht Peugeot de 205 GTi op de markt, een 1580 cc injectiemotor met 105 pk en in 1987 kwam daar de 1.9 GTi bij.

Vanaf begin jaren negentig werd de 205 ook leverbaar als Turbodiesel.

Wanneer kreeg het model een facelift?

Eind 1987 kreeg de 205 zijn eerste facelift. Uiterlijk veranderden enkel de bumpers en het interieur kreeg een nieuw dashboard dat meer paste bij de andere modellen van Peugeot.

In 1991 volgde een grotere facelift waarbij de richtingaanwijzers voor, de lichten achter, en de afwerking van de achterklep veranderd werden.

En dan had je ook nog speciale versies?

Doorheen de levenscyclus van het model werden verscheidene speciale series op de markt gebracht.

In België waren dit onder andere: Color Line, Diabolo, Dixie, Forever, Génération, Junior, Lacoste, Look, Océane en Roland Garros.

In Nederland waren dit onder andere: Accent, Cachet, Color Line, Forever, Génération, Junior, Lacoste en Ronald Garros.

Hoeveel zijn er nog?

De 205 kun je nog regelmatig spotten. De 309 wordt al zeldzamer in het straatbeeld. We hebben in augustus 2019 uitgebreid de RDW database bekeken. Dit was het resultaat:

    Nieuw verkocht in NL     nu nog geregistreerd     waarvan met APK  
 205  142.349   7.463   ongeveer 5.000  
 309  51.539    634   ongeveer 300  

 

Deel deze pagina: